2024-08-27 20:28:41 Art Partnera 3490
Proces globalizacji, rozpowszechniony w połowie lat osiemdziesiątych XX w., we współczesnych czasach nabiera nowego znaczenia
Jeszcze kilkadziesiąt lat temu niewiele osób mogło pozwolić sobie na podróżowanie dla przyjemności. Rozwój technologii i upowszechnienie tanich i szybkich środków transportu sprawiły, że nawet zagraniczne wyjazdy przestały być czymś wyjątkowym i nieosiągalny. Bardzo ważną rolę w tym odegrał rozwój internetu i łatwość dostępu do wyszukiwarek lotów. Nagle okazało się, że każdy może we własnym zakresie poświęcając trochę czasu znaleźć bardzo korzystne oferty, które czekają na nas w sieci. Nie musi polegać na ustalonych cenach n, na których nałożone były spore marże przez pośredników i wybrać się na wymarzone wakacje. Coś co kiedyś było naszym marzeniem nagle stało się dostępne na wyciągnięcie ręki bez wychodzenia z domu. Dosłownie za kilkadziesiąt złotych, możemy kupić bilety do wielu europejskich miast. Jaka będzie kolejna rewolucja technologiczna w podróżowaniu? Czym zaskoczy nas turystyka przyszłości i co tym zrobią biura podróży, żeby nie stracić swoich klientów?
Proces globalizacji, rozpowszechniony w połowie lat osiemdziesiątych XX w., we współczesnych czasach nabiera nowego znaczenia. Staje się procesem dynamicznym za sprawą ciągłych zmian ujawniających się zarówno w sferze ekonomicznej, jak i społecznej, a przede wszystkim zmian w wymiarze naukowo-technicznym. Ranga globalizacji jest tym większa, że przyczynia się ona do wzrostu poziomu konkurencyjności między podmiotami wszystkich sektorów gospodarki, w tym również sektora turystycznego. Co istotne, znalezienie czynnika przewagi konkurencyjnej staje się coraz trudniejsze. Podmioty rynkowe upatrują go w wiedzy, przez co jej rola i znaczenie rośnie, dając asumpt do przyjęcia w powszechnym użyciu określenia gospodarki opartej na wiedzy. Nowa gospodarka oparta na wiedzy jest gospodarką sieciową, a w jej kształtowaniu dużą rolę odgrywa innowacyjność. Innowacje najogólniej utożsamiane są z kreatywnością, oryginalnością rozwiązań oraz wyższą ich użytecznością. Innowacje dostarczając nowych wartości klientom, ujawniają się w postaci nowych produktów, technologii, idei, podejść i systemów, które muszą przekładać się na korzyści dla klientów, a te na satysfakcję i ich lojalność, a więc ich przywiązanie do firmy w turystyce czy również miejsca na podstawie ich pozytywnych doświadczeń, które zagwarantują wysoką rentowność firmom.
Programy dla biur podróży ułatwiają zarządzanie ofertami wakacyjnymi, klientami, biletami i planami podróży. Są również przeznaczone dla organizatorów wycieczek, biur oferujących zorganizowane wakacje, firm promujących lokalizacje i firm przewozowych. Systemy dla biur podróży pomagają w generowaniu ofert, tworzeniu planów podróży oraz zarządzaniu rezerwacjami klientów. Umożliwiają łatwą integrację z systemami rezerwacji firm trzecich. Ponadto pomagają one biurom podróży w automatyzacji procesów biznesowych, takich jak księgowanie, fakturowanie, marketing i sprawozdawczość biznesowa. Programy dla biur podróży są powiązane z programami do rezerwacji i oprogramowaniem dla touroperatorów.
Rosnąca liczba zdarzeń oraz przetwarzanych danych w systemach IT wymaga zaawansowanych narzędzi do ich analizy. W branży turystycznej zdecydowanie większym wyzwaniem niż przetwarzanie dużych zbiorów danych jest przetwarzanie stosunkowo małych, ale szybko zmiennych i często rozproszonych informacji. Możliwość ich przetwarzania, analizy i automatycznego podejmowania decyzji w czasie zbliżonym do rzeczywistego będzie miało istotny wpływ na satysfakcję klientów i przewagę rynkową firmy turystycznej. Interesujący w tym zakresie jest rozwój narzędzi chmurowych wraz z gotowymi usługami AI, które mogą być wykorzystane do zaadresowania tego wyzwania. Firmy świetnie zdają sobie sprawę, że wykorzystywanie analizy danych w procesie podejmowania decyzji biznesowych stanowi kluczową przewagę konkurencyjną. Kompleksowa cyfryzacja pozwala biznesowi zwinnie adaptować się do nowych wyzwań, a także optymalizować koszty.
Wykorzystanie sztucznej inteligencji i narzędzi RPA w biznesie otwiera nowe perspektywy dla automatyzacji procesów. Inteligentna automatyzacja, będąca połączeniem technologii RPA i sztucznej inteligencji, pozwala na wykonywanie bardziej zaawansowanych zadań, takich jak analiza danych czy rozpoznawanie wzorców. Dzięki temu przedsiębiorstwa mogą jeszcze skuteczniej optymalizować swoje procesy.
Roboty symulujące pracę człowieka, takie jak roboty z technologią RPA, odgrywają kluczową rolę w automatyzacji powtarzalnych czynności. Wykonywanie pracy użytkownika przez robota przyczynia się do zwiększenia efektywności procesów, gdyż roboty są niezawodne, szybkie i dokładne. Ponadto, roboty symulujące pracę człowieka pozwalają na zmniejszenie błędów wynikających z ludzkich omyłek oraz na lepsze wykorzystanie zasobów ludzkich w innych obszarach przedsiębiorstwa.
Jak w takim razie będzie wyglądać turystyka w przyszłości? Biura podróży i linie lotnicze będą oferowały produkty w pełni dostosowane do naszych preferencji, analizując dotychczasowe podróże i wybory. Najodleglejsze zakątki Ziemi odwiedzimy relaksując się na kanapie po pracy.
Artykuł powstał przy współpracy z https://resabee.com
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: www.super-nowa.pl