2025-10-07 09:15:00 Policja Bielsko-Biała 4165
Mimo licznych apeli i kampanii informacyjnych, oszustwa „na Blika” wciąż zbierają swoje żniwo. Ofiarą tego rodzaju przestępstwa padła niedawno 20-letnia mieszkanka Bielska-Białej, która w wyniku podstępu straciła aż 4 tysiące złotych.
R E K L A M A
Schemat działania sprawców jest prosty, ale niestety nadal skuteczny. Oszuści przejmują konto społecznościowe popularnej aplikacji, najczęściej komunikatora, a następnie podszywają się pod prawowitego właściciela profilu. Wysyłają do znajomych wiadomości z prośbą o szybką pomoc finansową. Tłumaczą się nagłą sytuacją: zgubionym portfelem, niespodziewaną awarią samochodu czy pilną potrzebą zapłaty za zakupy.
Zazwyczaj proszą o przekazanie pieniędzy za pomocą kodu Blik, czyli systemu płatności mobilnych, który umożliwia szybkie przekazywanie środków. Ofiara, przekonana, że pomaga znajomemu, generuje kod w swojej aplikacji bankowej i przekazuje go oszustowi, który natychmiast wypłaca gotówkę z bankomatu.
Tak właśnie stało się w przypadku 20-letniej bielszczanki. Młoda kobieta, przekonana, że rozmawia ze swoją znajomą, przekazała kody Blik o łącznej wartości 4 tysięcy złotych. Dopiero po fakcie, gdy próbowała się skontaktować z rzekomą znajomą telefonicznie, zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa. Sprawą zajmują się teraz policjanci.
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: www.super-nowa.pl