Wiadomości, Sport, Kultura, Moto 2025-07-25

Bądź na bieżąco


r e k l a m a

Modernizacja Cieszyńskiej trwała 29 miesięcy

2021-08-06 16:31:01 Miasto Bielsko-Biała 1830


Modernizacja ul. Cieszyńskiej to największa inwestycja drogowa w naszym mieście, zarówno jeśli chodzi o rozmiar, jak i koszty

Mamy nową Cieszyńską


6 sierpnia w Ratuszu podsumowano największą inwestycję drogową ostatnich lat w Bielsku-Białej, czyli modernizację ulicy Cieszyńskiej. Po spotkaniu w Urzędzie Miejskim odbył się przejazd po nowym odcinku ulicy Cieszyńskiej. Przybyło wielu oficjalnych gości, był tort, baloniki, przygrywała orkiestra dęta Parnass Brass Band.


R E K L A M A 


O doniosłości wydarzenia najlepiej świadczą jego uczestnicy – przybyli na nie posłowie i senatorowie, samorządowcy wszystkich szczebli oraz osoby bezpośrednio zaangażowane w powstanie tej nowej arterii komunikacyjnej. Bo nie byłoby dziś co świętować, gdyby nie wspólna determinacja w dążeniu do celu i podejmowanie wielu trudnych decyzji, począwszy od 2012 roku. Tu szczególnie należy podkreślić rolę, jaką w przygotowaniu inwestycji odegrał były prezydent Bielska-Białej Jacek Krywult.

- Modernizacja ul. Cieszyńskiej to największa inwestycja drogowa w naszym mieście, zarówno jeśli chodzi o rozmiar, jak i koszty. Przebudowany został również cały układ dróg lokalnych wspomagających tę arterię. Nie byłoby tego wszystkiego bez zaangażowania bardzo wielu osób - nie sposób ich wszystkich wymienić, aby kogoś nie pominąć. Wszystkim, którzy dołożyli swoją cegiełkę, bardzo serdecznie dziękuję. Bardzo dziękuję mieszkańcom za cierpliwość i wyrozumiałość w trakcie wielu miesięcy żmudnej pracy. Dziękuję też tym, którzy byli bardzo sceptyczni wobec przebudowy, a z czasem przekonali się do tej inwestycji – powiedział prezydent Jarosław Klimaszewski. - Walory nowej drogi na dobrą sprawę poznamy, gdy będziemy z niej na co dzień korzystać – dodał prezydent.

Przebudowana ulica Cieszyńska na odcinku od ronda Hulanka do granic miasta ma po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Arteria krzyżuje się z innymi ulicami w 17 miejscach, wybudowano również 14 skrzyżowań poza ciągiem głównym, 13 zatok autobusowych, ścieżki rowerowe, chodniki. Od strony północnej wzdłuż ul. Cieszyńskiej biegnie chodnik dla pieszych, od południowej – chodnik dla pieszych i ścieżka rowerowa. Są nowe dojazdy i zjazdy do budynków oraz ekrany akustyczne o łącznej długości prawie 1 km. Wybudowane zostały - nowy most na rzece Wapienica, dwa przejścia podziemne dla pieszych, 13 przepustów, konstrukcje oporowe, sygnalizacja świetlna, kanalizacja deszczowa oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery, balustrady i oznakowanie).
Szerokość każdego pasa ruchu to 3,5 m, szerokość chodnika w zależności od miejsca wynosi od 1,5 m do 4 m, szerokość ścieżki rowerowej od 2,30 do 2,50 m. Konstrukcja drogi ma grubość 90 cm - na dole wykonano 35 cm stabilizacji gruntu, wyżej 20 cm warstwy mrozoodpornej, potem położone są podbudowa z kruszywa łamanego, warstwa bitumiczna, warstwa wiążąca z betonu asfaltowego i warstwa ścieralna. Zastosowana nawierzchnia w żargonie drogowców uznawana jest za tzw. cichą, gdyż obniża hałas o 1 decybel. Na rondach konstrukcje zostały wzmocnione.

- Zastosowane rozwiązania ocenią w przyszłości użytkownicy arterii, a czas zweryfikuje założenia planistyczne i projektowe, które legły u podstaw tego zamierzenia inwestycyjnego - podsumowuje dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Bielsku-Białej Wojciech Waluś.
Rozbudowie tego odcinka drogi wojewódzkiej towarzyszyła niezbędna dla prawidłowej obsługi terenów przyległych rozbudowa dróg lokalnych, m.in. ul. Dzwonkowej, pozostałego odcinka ul. Międzyrzeckiej w jej starym przebiegu, drogi serwisowej – przedłużenia w kierunku ulicy Czesława Tańskiego czy ul. Słowiańskiej.

Oddana do użytku ul. Cieszyńska stworzyła dogodne warunki dla rozwoju transportu zbiorowego w Bielsku-Białej oraz transportu indywidualnego. Warto podkreślić, że - razem z rozbudowaną ul. Międzyrzecką (w tym budową nowego wiaduktu i odcinka tej ulicy) - inwestycja tworzy spójną i funkcjonalną sieć dróg miejskich oraz poprawia połączenie Bielska-Białej z drogami ekspresowymi S-52 i S-1, a pośrednio z drogami krajowymi nr 1 i 52.

Realizacja tak trudnego i skomplikowanego logistycznie zadania trwała 29 miesięcy, co przy wszystkich utrudnieniach, pandemii i kapryśnej aurze, szczególnie ostatniej zimy, jest zupełnie przyzwoitym czasem wykonania.

Za kilka miesięcy wszyscy przyzwyczają się do nowych rozwiązań zastosowanych na ul. Cieszyńskiej i zapomną, ile czasu i nerwów trzeba było poświęcić, by tak wyglądał ten fragment układu komunikacyjnego miasta.

 


Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: www.super-nowa.pl


r e k l a m a

    Wyszukaj w SN

    Ostatnio dodane



    MZK Bielsko-Biała. Kolejne autobusy na wodór.
    2025-07-24

    MZK Bielsko-Biała. Kolejne autobusy na wodór.

    Nowe pojazdy będą zbliżone do innych kupowanych w ostatnich latach. Również będą wyposażon...

    Pani Albina ma 100 lat
    2025-07-23

    Pani Albina ma 100 lat

    Do grona bielsko-bialskich stulatek dołączyła Albina Mankiewicz. Z tej okazji szanowną jub...

      Popularne Artykuły


      Bielsko-Biała. Protest "Stop imigracji" już dzisiaj
      2025-07-19

      Bielsko-Biała. Protest "Stop imigracji" już dzisiaj

      - Musimy to zatrzymać! 19 lipca w całym kraju wychodzimy na ulice pod hasłem “STOP IMIGRAC...

      Letnia odsłona Giełdy Staroci
      2025-07-18

      Letnia odsłona Giełdy Staroci

      Podczas sobotnich spacerów po Bielsku-Białej warto uwzględnić odbywającą się na placu Wojs...

      Nabór do szkół średnich na finiszu
      2025-07-22

      Nabór do szkół średnich na finiszu

      Znamy wstępne wyniki naboru do bielskich szkół ponadpodstawowych. Przypomnijmy, że rekruta...

      Super-Nowa

      ul.Młyńska 69/3, 43-300 Bielsko-Biała

      :

      :

      : redakcja@super-nowa.pl


        SN - INFORMACJE BIELSKO