W tej sprawie z prośbą o interwencję u dostawcy wody, zwrócił się zdesperowany mieszkaniec Bielska-Białej.
W tej sprawie z prośbą o interwencję u dostawcy wody, do naszej redakcji zwrócił się zdesperowany mieszkaniec jednego z domów przy ulicy Zbożowej w Bielsku-Białej. Jak twierdzi, z problemem „brudnej wody” boryka się już od czternastu lat.
Taka woda nie nadaje się do spożycia, nawet po kilkukrotnym filtrowaniu żali się nasz rozmówca i retorycznie pyta „jak w tej sytuacji się myć czy prać o spożywaniu nie wspominając?”
- Ciągłe odpuszczanie „żuru” wyprowadza z równowagi, przecież tak nie da się normalnie funkcjonować, wszystkie urządzenia, które są bezpośrednio podłączone do wody są narażone na zniszczenia. Odpuszczanie wody, każdego dnia naraża mnie na dodatkowe koszty a cały brud z rur trafia prosto do mojego domu – informuje pan Tomasz Dawidowicz.
16 sierpnia nasz rozmówca zgłosił reklamację pogotowiu wodociągowemu Aquy, które bardzo szybko podjęło interwencję spuszczając wodę w ostatnim zaworze sieci wodociągowej. Niestety takie „czyszczenie rur” nie pomogło. Woda na następny dzień była znowu mętna oraz z osadem.
- Ta cała sytuacja bardzo mnie wykańcza, odczuwam to już na zdrowiu. Proszę zauważyć, że nawet pies nie chce pić tej mętnej wody, a Aqua zachowuje się jakby nic się nie stało – mówi pan Tomasz.
Jak się okazało, problem mętnej i brudnej wody nie dotyczy tylko pana Tomasza, narzekają również inni mieszkańcy ulicy Zbożowej w Bielsku-Białej. Niektórzy z nich twierdzą, że woda nawet po przegotowaniu nie nadaje się do picia, a ciągłe odpuszczanie wody nie przynosi oczekiwanych rezultatów.
W tej sytuacji redakcja zwróciła się do dostawcy wody, Firmy Aqua S.A. z prośbą o zajęcie stanowiska w tej sprawie.
- W związku z pracami remontowymi przeprowadzonymi w sierpniu 2014 rok, na magistrali wodociągowej fi 1000, przy ul. Kustronia została przeprowadzona regulacja sieci, polegająca na odwróceniu kierunku przepływu. Konsekwencją prac remontowych mogło być czasowe pogorszenie, jakości wody w rejonie. W związku z powyższym Klient zamieszkały przy ul. Zbożowej 8 otrzymał 20% bonifikatę za ostatni okres rozliczeniowy. W dniu 03.09.2014 r. pobraliśmy w budynku przy ul. Zbożowej 8 próbkę wody do analizy. Wykonana analiza potwierdziła, że dostarczana przez nas woda spełnia wymagania stawiane w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 29 marca 2007 r. w sprawie, jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi. (Dz. U. nr 61, poz. 417 z późn.zm.) – napisała Magdalena Kóska-Simion, kierownik Działu Marketingu AQUA S.A.
Nie pozostaje nam nic innego jak opublikować zdjęcia przysłane przez Pana Tomasza i zaprosić przedstawicieli AQUA S.A. na herbatę do mieszkańca Bielska-Białej.
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: www.super-nowa.pl