Wiadomości, Sport, Kultura, Moto 2025-07-04

Bądź na bieżąco


r e k l a m a

ZUS miga do klientów

2016-04-24 05:00:00 Daria Mierzwa/ZUS Oddział w Bielsku-Białej 2169


Pracownicy Centrum Obsługi Telefonicznej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych będą wspierać obsługę osób niesłyszących na salach obsługi klientów.

foto: SN

Od środy w 243 placówkach Zakładu Ubezpieczeń Społecznych osoby niesłyszące mogą korzystać z pomocy pracowników, przeszkolonych z języka migowego: Polskiego Języka Migowego (PJM) lub Systemu Językowo-Migowego (SJM). Dzięki ich umiejętnościom w 2015 r. ok. 3,4 tys. niesłyszących klientów skorzystało z obsługi tłumaczonej na język migowy. Jednak część spraw, z którymi zgłaszają się osoby niesłyszące jest na tyle skomplikowana, że wymaga dużo większych umiejętności w zakresie komunikacji w języku migowym. Stąd też wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych niesłyszących klientów Zakład uruchamia usługę wideotłumaczenia rozmów w salach obsługi w siedzibach swoich 43 oddziałów. Jeżeli podczas obsługi klienta niesłyszącego będzie istniała konieczność wsparcia przez osobę posiadającą biegłą umiejętność tłumaczenia na język migowy, wówczas rozmowę przejmie wykwalifikowany pracownik Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS i będzie ją prowadził za pośrednictwem komputerowego programu do wideokonferencji. Dodatkowo pracownik COT będzie miał bezpośrednią „słuchawkową” łączność z pracownikiem sali obsługi klienta. W Bielsku-Białej wideotłumaczenie rozmów możliwe jest na stanowisku znajdującym się w budynku przy ul. Krasińskiego 34.

Osoby niesłyszące, które zechcą skorzystać ze specjalnej usługi wideotłumaczenia przy wyborze tematu obsługi na biletomacie w jednostce ZUS, powinny wybrać symbol „ucha”. Klienci posiadający zarejestrowany profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS mogą się natomiast umówić wizytę w jednostce z usługą wideotłumaczenia właśnie za pośrednictwem portalu PUE.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych od dłuższego czasu stara się podnosić standardy obsługi osób niepełnosprawnych. Większość budynków, w których znajdują się sale obsługi jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych i posiadają specjalne pochylnie, windy lub tzw. transportery schodowe. Także urzędomaty ZUS, które są do dyspozycji klientów w 153 placówkach przez 24 godziny na dobę (w bielskim Oddziale urządzenie jest dostępne w budynku przy ul. Traugutta 2) są dostosowane do potrzeb osób niesłyszących, niewidomych oraz poruszających się na wózkach inwalidzkich.


Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: www.super-nowa.pl


r e k l a m a

    Wyszukaj w SN

    Ostatnio dodane


    Bielsko-Biała. Wypadek z udziałem szybowca
    2025-07-04

    Bielsko-Biała. Wypadek z udziałem szybowca

    Podczas lądowania szybowiec przeleciał tuż nad padokiem, gdzie konno jeździła 16-letnia dz...


    Chłodząca mżawka
    2025-07-03

    Chłodząca mżawka

    Od kilku dni mamy upały. Każde miejsce zacienione jest jak oaza na pustyni. Firma Aqua S.A...

      Popularne Artykuły


      W kółko po Białej. Czas na kolejną wyjątkową wycieczkę
      2025-07-02

      W kółko po Białej. Czas na kolejną wyjątkową wycieczkę

      W ramach projektu Historyczne ścieżki Bielska-Białej Stowarzyszenie Olszówka zaprasza 6 li...

      Ulica Kwiatkowskiego w Bielsku-Białej już otwarta
      2025-06-28

      Ulica Kwiatkowskiego w Bielsku-Białej już otwarta

      Przywrócenie przejezdności ulicy Eugeniusza Kwiatkowskiego znacznie usprawni poruszanie si...

      Bielskie starostwo dostępniejsze dla mieszkańców
      2025-06-30

      Bielskie starostwo dostępniejsze dla mieszkańców

      Nowe udogodnienia dla mieszkańców z niepełnosprawnościami, w tym osób, które mają problem ...

      Super-Nowa

      ul.Młyńska 69/3, 43-300 Bielsko-Biała

      :

      :

      : redakcja@super-nowa.pl


        SN - INFORMACJE BIELSKO