Wiadomości, Sport, Kultura, Moto 2025-09-13

Bądź na bieżąco


r e k l a m a

S-69 w liczbach

2015-07-27 05:00:00 GDDKiA 2550


Oddany 24 lipca odcinek o długości 15,56km skrócił dojazd do Żywca o około 25 minut

foto: GDDKiA

Oddany 24 lipca 2015 r. do ruchu odcinek, to ostatni z budowanej drogi ekspresowej S-69 Bielsko-Biała-Żywiec, o łącznej długości 15,56 km.

Udostępnienie kierowcom 9,41 km odcinka, od węzła Buczkowice do Żywca, pozwolił na skrócenie dojazdu do Żywca o około 25 minut i ułatwił komunikację przyległych terenów gmin: Wilkowice (sołectwa: Bystra Śląska i Wilkowice), Buczkowic (sołectwo Rybarzowice), Łodygowic oraz miasta Żywiec. Odcinek ten można teraz pokonać w już około 5 minut.

Umożliwił również kierującym poruszanie się w pełni bezpieczną i komfortową drogą o dwóch szerokich 10-metrowych jezdniach złożonych z dwóch pasów ruchu, o szerokości 3,5 m każdy, wraz z pasem awaryjnym o szerokości 2,50 m. Bezpieczny wjazd i wyjazd na drogę ekspresową umożliwiają cztery węzły drogowe: „Wilkowice” „Buczkowice” „Łodygowice” oraz „Żywiec”

To kolejny etap zbilżający połączenie drogą szybkiego ruchu Polski ze Słowacją, przy zapewnieniu wysokiego komfortu dalekobieżnego ruchu drogowego, dużych prędkości podróżnych oraz wysokiej przepustowości.

W ramach realizacji tego odcinka od węzła Buczkowice do Żywca wybudowano:
3 mosty,
9 wiaduktów,
1 estakadę,
2 kładki,
15 przepustów skrzynkowych i 22 przepustów rurowych,
drogę zasadniczą o długości 9,36 km,
drogi poprzeczne o długości 1,36 km,
drogi wewnętrzne o długości 18 km,
105 zjazdy.

Za zapewnienie odpowiedniego bezpieczeństwa ruchu odpowiadać będą, miedzy innymi:
bariery stalowe o długości 33 km,
bariery betonowe o długości 212 m,
oznakowanie poziome o łącznej powierzchni 13 005 m2.
Przebudowano również: sieci gazowe, elektroenergetyczne, teletechniczne, wodno-kanalizacyjne.

Na potrzeby budowy tego odcinka drogi zużyto:
75 tys. ton mieszanki mineralno-asfaltowej, w tym 25 tys. ton SMA (bez obiektów mostowych) na warstwę ścieralną o grubości 4 cm,
15 tys. ton stali,
137 tys. m3 betonu,
220 tys. ton kruszywa na podbudowę.
Odcinek został oświetlony 284 latarniami drogowymi.

Zadbano również o zapewnienie odpowiedniego klimatu akustycznego dla otoczenia drogi poprzez budowę osłon akustycznych, w tym zielonej ściany o długości 5,52 km.

Za prawidłowe odwodnienie drogi odpowiadać będzie:
18 km rowów,
9 km korytek betonowych,
6 km kanalizacji deszczowej,
260 studni,
urządzenia ochrony wód w tym 25 separatorów, 25 osadników,
11 zbiorników retencyjnych.

W ramach ochrony środowiska wykonano również:
8 przejść dla zwierząt zintegrowanych (obiekty mostowe),
10 przejść dla małych zwierząt (przepusty).


Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: www.super-nowa.pl


r e k l a m a

    Wyszukaj w SN

    Ostatnio dodane


    Myślałeś o MINI?
    2021-02-08

    Myślałeś o MINI?

    Kultowe MINI od lat zachwyca ludzi nietuzinkowych i kreatywnych

    Które silniki benzynowe są dziś uważane za niezniszczalne?
    2025-08-10

    Które silniki benzynowe są dziś uważane za niezniszczalne?

    Współczesny rynek motoryzacyjny oferuje szeroki wybór jednostek napędowych, które różnią s...

      Popularne Artykuły


      Bielsko-Biała. Mamy 64 nowych nauczycieli mianowanych
      2025-09-09

      Bielsko-Biała. Mamy 64 nowych nauczycieli mianowanych

      System edukacji w Bielsku-Białej wzbogacił się o 64 nowych nauczycieli mianowanych

      Złote Gody w Bielsku-Białej
      2025-09-12

      Złote Gody w Bielsku-Białej

      Drugie po wakacyjnej przerwie spotkanie par małżeńskich z Bielska-Białej, które świętują 5...

      Finał Czwartków Lekkoatletycznych
      2025-09-11

      Finał Czwartków Lekkoatletycznych

      6 i 7 września w Łodzi odbyły się finały edycji 2024/25 czwartków. Zawodnicy z naszego reg...

      Super-Nowa

      ul.Młyńska 69/3, 43-300 Bielsko-Biała

      :

      :

      : redakcja@super-nowa.pl


        SN - INFORMACJE BIELSKO