Wiadomości, Sport, Kultura, Moto 2024-04-26

Bądź na bieżąco


r e k l a m a

Black Friday - Warto do zakupów podejść z rozsądkiem

2018-11-23 05:00:00 Biuro prasowe UOKiK 1150


Zanim ulegniesz szałowi zakupów, sprawdź, czy okazja naprawdę jest okazją

Black Friday, czyli po polsku Czarny Piątek, to dzień wielkich wyprzedaży, które rozpoczynają sezon świąteczny. W USA to już tradycja, ale od kilku lat także w Polsce sklepy przygotowują na ten dzień specjalne oferty, a klienci szturmują sklepy – również internetowe. Warto do zakupów podejść z rozsądkiem.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina: na wyprzedażach masz takie same prawa jak zwykle. Nie ma znaczenia, że towar został przeceniony, chyba że przyczyną obniżki była konkretna wada i zostałeś o niej poinformowany.

1. Reklamacje

- Kupujący ma prawo złożyć reklamację w ciągu dwóch lat od daty zakupu. Jeśli towar jest wadliwy, sprzedawca musi go naprawić, wymienić, obniżyć cenę albo zwrócić pieniądze – przypomina Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

2. Zwrot w sklepie internetowym

A co jeśli buty okazały się za małe albo po prostu się rozmyśliłeś? Jeśli kupiłeś rzecz przez internet, masz 14 dni na jej odesłanie. Nie musisz podawać powodu, a sprzedawca ma obowiązek zwrócić pieniądze.

3. Zwrot w sklepie tradycyjnym

Trudniej może być z oddaniem nietrafionych zakupów w zwykłych sklepach. Tu wszystko zależy od dobrej woli sprzedawcy. Najlepiej zapytaj o taką możliwość i jej zasady przy zakupie. Musisz się dostosować do warunków sprzedającego, może np. zażądać oryginalnego opakowania, a pieniądze zwracać wyłącznie na kartę podarunkową.

4. Zakupy w sklepie zagranicznym

Pamiętaj, prawa konsumenta są jednakowe w całej Unii Europejskiej. Jeśli więc zrobiłeś zakupy w zagranicznym sklepie, także możesz reklamować wadliwy towar czy odesłać produkt nabyty w sklepie internetowym.

5. Czy okazja naprawdę jest okazją

Zdarza się, że na wystawie kuszą wielkie cyfry „70%”, ale taką zniżką objęte są tylko nieliczne towary. Sprawdź, ile dana rzecz kosztowała wcześniej. Uważaj na gratisy oraz zestawy – bywają droższe niż produkty kupowane oddzielnie.

6. Drożej przy kasie

Bądź czujny. Czasami kasjer żąda wyższej ceny, niż widnieje na metce czy półce. W takiej sytuacji masz prawo kupić rzecz po niższej cenie!

7. Bezpłatna pomoc

W przypadku wątpliwości lub problemów, zadzwoń na infolinię konsumencką 801 440 220, napisz maila na adres: porady@dlakonsumentow.pl, skontaktuj się z rzecznikiem konsumentów lub Inspekcją Handlową. Jeśli masz kłopoty ze sklepem z innego kraju UE, pomoc znajdziesz w Europejskim Centrum Konsumenckim, które należy do ECC-Net.


Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: www.super-nowa.pl


r e k l a m a

    Wyszukaj w SN

    Ostatnio dodane


    Buduj żyjące biblioteczki
    2024-04-26

    Buduj żyjące biblioteczki

    Kolejna edycja Żyjących Książek – charytatywnego kiermaszu, którego celem jest wsparcie lo...

    Majówka w Bielsku-Białej
    2024-04-25

    Majówka w Bielsku-Białej

    Bogaty program uroczystości przygotowuje Bielskie Centrum Kultury im. Marii Koterbskiej w ...

    W niedzielę na rajd!
    2024-04-25

    W niedzielę na rajd!

    Już w najbliższą niedzielę 28 kwietnia odbędzie się 53. Bielski Rodzinny Rajd Rowerowy pod...

      Popularne Artykuły


      Kleszcz w Bielsku-Białej. Artysta wystąpi w Grawitacji
      2024-04-24

      Kleszcz w Bielsku-Białej. Artysta wystąpi w Grawitacji

      Już 27 kwietnia artysta wystąpi w Bielsku-Białej w Grawitacji

      Bielsko-Biała. Schodowa pięknieje
      2024-04-23

      Bielsko-Biała. Schodowa pięknieje

      Ulica Schodowa przechodzi gruntowną modernizację. Rozebrano dotychczasową podbudowę, wykon...

      Męskie Granie 2024 wystartuje w Żywcu
      2024-04-23

      Męskie Granie 2024 wystartuje w Żywcu

      Znamy line-up 15. edycji trasy Męskie Granie!

      Super-Nowa

      ul.Młyńska 69/3, 43-300 Bielsko-Biała

      :

      :

      : redakcja@super-nowa.pl


        SN - INFORMACJE BIELSKO