2020-10-26 14:19:12 Artykuł Partnera 2947
Czas wysłania przesyłki do klienta jest jednym z najważniejszych wyznaczników, powodujących wybranie konkretnej usługi. Coraz popularniejszym sposobem dostarczania paczki, jest wykorzystywanie paczkomatów Inpost, dając możliwość jej odbiór o dowolnej godzinie. Tendencja rośnie i zdaniem ekspertów rosnąć będzie, dlatego sklepy internetowe posiadające możliwość dostawy towaru do paczkomatu, zyskują przewagę.
Aby lepiej zobrazować wpływ na sprzedaż w sklepie online, jaki wywiera usługa InPost, warto wyobrazić sobie sytuację odbioru paczki od strony kupującego. Bardzo często tradycyjny kurier, z dostawą pod wskazany adres, dostarcza paczkę o konkretnej godzinie, z możliwością opóźnienia. Odbiorca musi w tym czasie czekać w domu, nawet kiedy termin dostawy koliduje na przykład z pracą. Zaczyna się przejmowanie i próba połączenia obowiązków z szybkim odebraniem paczki i powrotem do biura.
I tutaj trzeba szukać fenomenu Szybkiej Paczki. InPost oferuje dostawę pod konkretny adres paczkomatu, z którego możemy zabrać przesyłkę w przeciągu 48 godzin. Klient nie musi się przejmować, że nie zdąży odebrać paczki na czas. Zostanie on jedynie poinformowany przez SMS o tym, że przesyłka znajdująca się w paczkomacie, gotowa jest do odbioru. Wracając z pracy można odebrać paczkę, dzięki unikatowemu kodowi, oszczędzając sobie niepotrzebnej dawki stresu.
Nie w samej wygodzie tkwi sekret. Po prostu usługi dostawy do paczkomatu są niesamowicie szybkie, niekiedy trwają jeden dzień. Najczęściej zamawiając konkretny przedmiot, klient chciałby go mieć jak najszybciej to możliwe, najlepiej na teraz. Jeśli dostawa do paczkomatu, która dodatkowo zapewnia wygodę i swobodę odbioru jest również błyskawiczna, to kupujący wybierze sklep zapewniający tą usługę.
Dlatego to czy sklep internetowy oferuję dostawę InPost, często równoważy się z tym czy klient w ogóle kupi dany produkt. W tym wypadku to już nie sam artykuł i jego okazyjna cena, tak odciągają konsumenta od konkurencji. Nawet jeśli w konkretnym sklepie internetowym cena artykułu jest droższa, to perspektywa szybszego transportu i wygodniejszego odbioru często wygrywa.
Jednak InPost nie oferuje tylko usług dostarczania paczki, ale również jej nadania czy nawet śledzenia. Paczkomaty zlokalizowane są w większości miast, często w niedużych odległościach od siebie. Osoba chcąc nadać paczkę, nie dość że może zrobić to szybko i bez zbędnych formalności, to jeszcze nie musi wieźć wysyłki gdzieś daleko. Jest to bardzo dobre rozwiązanie, w przypadku reklamacji bądź zwrotu towaru bez podania przyczyny, gdzie klient nie jest zmuszony do organizacji wysyłki kurierskiej.
Większość sklepów internetowych, oferuje zwrot towaru bez podania przyczyny w krótkim, określonym terminie od zakupu oraz możliwość reklamacji. Taka możliwość sama w sobie jest zachętą do kupna towaru, jednak perspektywa straconego popołudnia na odesłaniu przesyłki, już nie do końca. Rozwiązania jakie wprowadził InPost, zapewniają podwójne udogodnienie i większą chęć dokonania zakupu w sklepie.
Dodatkowo klient ma możliwość śledzenia paczki, zarówno tej nadanej jak i dostarczanej. Dzięki temu na bieżąco wie, gdzie jego paczka aktualnie się znajduję. Możliwość obserwacji zakupionej przesyłki, odgrywa istotną rolę z psychologicznego punktu widzenia. Osoba wybierając określony artykuł, po akceptacji zamówienia, traktują ją już jak swoją własność, przywiązuje się do niej. Może być to kurtka która bardzo mu się spodobała, albo nowy laptop, na który zbierał już od dawna. W obu przypadkach utożsamia się on z zakupionym przedmiotem. Dlatego śledzenie paczki, już w samym zamyśle obserwowania co się dzieje z zamówioną rzeczą, zwiększa więź klienta z produktem.
Kantar Polska, największa instytucja badawcza, prowadziła ankiety na temat ulubionej formy nadawania i odbierania paczki. Paczkomaty InPost, w obu przypadkach były najchętniej wybieranym środkiem przekazu przesyłki. Przekłada się to bezpośrednio na zyski generowane przez sklep internetowy. Żyjemy w erze zakupów online, gdzie konsumenci obeznani są w sztuce researchu, poszukując jak najtańsze i najdogodniejsze oferty. Produkt jak i strona internetowa sklepu może spodobać się klientowi, jednak to za mało żeby go zatrzymać. Nawet w tym przypadku może on kupić artykuł u innej firmy, oferującej taką samą lub nieznacznie wyższą cenę, przy wygodniejszej formie transportu.
Handel i transport od zawsze kooperowały ze sobą na rynku sprzedaży, uzupełniając się wzajemnie. To nie jest nowy trend czy fenomen, że ludzie dążą do jak największego uproszczenia transakcji. Od zawsze tak było. InPost wprowadził nową, szybką i wygodniejszą formę dostawy i nadawania paczek, dostosowując się do potrzeb konsumenta. Sklepy internetowe, powinny również pójść za potrzebą rynku, jeśli nie chcą zostać na lodzie. Nawet najlepsze kampanie marketingowe i starannie przemyślana strona nie pomogą, jeśli klient będzie zawiedziony formą dostawy.
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: www.super-nowa.pl