Wiadomości, Sport, Kultura, Moto 2019-04-23

Bądź na bieżąco


reklama

Poczta Polska: zapłać kartą w placówce pocztowej

2016-11-05 15:00:00 Poczta Polska 916


W ponad 4600 placówkach narodowego operatora klienci Poczty Polskiej mogą płacić kartami Visa i Mastercard za zakupione towary oraz skorzystać z innych usług realizowanych za pomocą terminali POS

W ponad 4600 placówkach narodowego operatora klienci Poczty Polskiej mogą płacić kartami Visa i Mastercard za zakupione towary oraz skorzystać z innych usług realizowanych za pomocą terminali POS. To kolejna usługa wdrożona w ostatnich miesiącach zwiększająca komfort korzystania z oferty Poczty Polskiej.

We wszystkich placówkach sieci własnej Poczty Polskiej zostały zainstalowane nowoczesne terminale płatnicze. Wdrożenie objęło łącznie ponad 4600 placówek, w których zainstalowano blisko 8000 terminali POS. Partnerem wdrożenia było wyłonione w przetargu konsorcjum PKO Banku Polskiego i firmy eService, które jest największym agentem rozliczeniowym w Polsce.

Duże możliwości pocztowych POS-ów

Klienci Poczty Polskiej mogą bez żadnych limitów kwotowych i dodatkowych kosztów zapłacić za usługi pocztowe, handlowe i finansowe (opłaty za rachunki np. za gaz, prąd, opłaty podatkowe). Udostępnienie płatności bezgotówkowych to większy komfort korzystania z usług oferowanych przez Pocztę oraz ułatwienie i przyspieszenie obsługi, co będzie szczególnie istotne w okresie przedświątecznego wzmożonego ruchu zakupowego. Poczta Polska promuje również płatność kartą w swojej najnowszej kampanii marketingowej dotyczącej nowej, atrakcyjnej oferty na wysyłkę paczek.

Terminale POS dostarczone przez eService zapewniają także możliwość świadczenia dodatkowych usług takich jak np.: doładowania telefonów komórkowych, wypłata gotówki – co może być szczególnie istotne dla mieszkańców mniejszych miejscowości, dla których placówka pocztowa jest bliższa i wygodniejsza niż bankomat czy cashback (wypłata gotówki przy okazji zakupów). W najbliższym czasie Poczta w swoich placówkach zaoferuje również możliwość dokonywania płatności mobilnych BLIK. Kolejny krokiem będzie uruchomienie dla klientów rynku e-commerce płatności kartami bezpośrednio u kuriera.

Klienci Poczty w ciągu ostatnich tygodni podczas pilotażu usługi wykonali już ponad 500 tysięcy transakcji kartami płatniczymi Visa i Mastercard.

Poczta Polska ważnym składnikiem infrastruktury państwa

Poczta Polska jako instytucja zaufania publicznego z wielowiekową tradycją jest naturalnym partnerem w świadczeniu usług na rzecz państwa i obywateli. Na przestrzeni ostatnich miesięcy Poczta jako narodowy operator podejmuje liczne działania w zakresie rozwoju innowacyjnych usług oraz rozwoju e–administracji. O skali zaangażowania w projekty digitalizacyjne świadczy realizowany obecnie projekt elektronicznego systemu potwierdzania odbioru (EPO) na potrzeby polskiego wymiaru sprawiedliwości. W ramach tego wdrożenia już teraz w placówkach Poczty Polskiej działa 2000 tzw. signature padów służących do rejestracji odręcznych podpisów, a listonosze dostarczają sądową korespondencję z użyciem 5700 wielofunkcyjnych tabletów. W najbliższych tygodniach pocztowe placówki finalnie zostaną wyposażone w ok. 9000 signature padów a listonosze w 20 000 tabletów. Zastosowane w tym projekcie rozwiązania technologiczne dadzą Poczcie możliwości zaoferowania dodatkowych, innowacyjnych usług dla administracji oraz obywateli.

– Udostępnienie wygodnej bezgotówkowej formy płatności dostępnej w całej własnej sieci placówek to kolejny krok w kierunku cyfryzacji usług Poczty. Od kilku miesięcy nasi listonosze prowadzą obsługę korespondencji sądowej za pośrednictwem nowoczesnego sytemu IT oraz tabletów, które w przyszłości pozwolą na oferowanie dodatkowych usług. Poczta Polska to także sprawdzony od lat partner państwa polskiego. Dzięki podpisanemu ostatnio porozumieniu z Ministerstwem Cyfryzacji oraz Ministerstwem Infrastruktury w zakresie strategicznej współpracy w obszarze cyfryzacji państwa Poczta Polska ma szansę stać się jednym z filarów nowoczesnej e-administracji. – podkreśla Przemysław Sypniewski, Prezes Zarządu Poczty Polskiej.

– Współpraca z Pocztą Polską to dla ogromne wyróżnienie. Cieszymy się, że możemy wspólnie wpływać na rozwój płatności bezgotówkowych w Polsce oraz budować jeszcze bardziej nowoczesne i innowacyjne społeczeństwo.– dodaje Marek Paradowski, Prezes eService z konsorcjum prowadzącego wdrożenie obsługi kart płatniczych w Poczcie Polskiej.

Uruchomienie płatności kartami w placówkach pocztowych wpisuje się w rządowy Program Rozwoju Cyfrowej i Bezgotówkowej Gospodarki w ramach inicjatywy zwiększenia obrotu bezgotówkowego.


Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: www.super-nowa.pl


reklama

    Wyszukaj w SN

    Ostatnio dodane


    Nabór projektów do BOBB 2020
    2019-04-23

    Nabór projektów do BOBB 2020

    Od dzisiaj, 23 kwietnia 2019 r. rozpoczyna się nabór projektów ogólnomiejskich i osiedlowy...

    Mokry dzień
    2019-04-22

    Mokry dzień

    Lany poniedziałek, śmigus-dyngus, oblewanka, polewanka, dzień świętego Lejka, czy po prost...

    Mokra tradycja
    2019-04-22

    Mokra tradycja

    Pamiętajmy, by w Lany Poniedziałek nie przekraczać granic obyczaju. Za polewanie wodą może...

      Popularne Artykuły


      Sacrum in Musica
      2019-04-21

      Sacrum in Musica

      Zbliża się 20. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Sakralnej Na Podbeskidziu Sacrum in Musica

      Kortez wystąpi w Żywcu
      2019-04-19

      Kortez wystąpi w Żywcu

      15 sierpnia w Żywcu wystąpi Kortez

      Co się zmieni w Programie "Rodzina 500+" od 1 lipca 2019 r.
      2019-04-20

      Super-Nowa

      ul. Batorego 4, 43-300 Bielsko-Biała

      : 784 669 877

      : 602 794 199

      : redakcja@super-nowa.pl


        SN - INFORMACJE BIELSKO