Wiadomości, Sport, Kultura, Moto 2017-01-22

Bądź na bieżąco


reklama

Ułatwienia on-line

2017-01-20 05:00:00 mpips.gov.pl 108


Ułatwienia dla rodzin w składaniu wniosków on-line

foto: SN

Ministerstwo Rodziny i Cyfryzacji digitalizują oraz uławiają składanie wniosków o pomoc dla rodzin. Dzieje się to na pięciu poziomach:

1. Profil zaufany, służący do załatwiania on-line spraw urzędowych, można założyć za pośrednictwem bankowości elektronicznej

Po sukcesie składania wniosków on-line o świadczenie 500+ za pośrednictwem bankowości elektronicznej (w ten sposób wpłynęło do gmin ponad 615 tys. wniosków) Ministerstwo Cyfryzacji umożliwiło zakładanie tzw. profilu zaufanego za pośrednictwem banków. Teraz bez wychodzenia z domu, tylko przed ekranem komputera, można założyć sobie taki profil.

W tej chwili można to robić za pośrednictwem PKO BP, Milenium, ING, Inteligo (to łącznie 35% rynku), w najbliższym czasie dołączą kolejne duże banki (co da łącznie 55% rynku).

2. Rodziny łatwiej złożą wnioski o pomoc on-line

W ślad za działaniami MC Ministerstwo Rodziny umożliwiło/ułatwiło obywatelom od 16 stycznia 2017 r. składanie wniosków on-line na portalu Emp@tia - po założeniu profilu zaufanego za pośrednictwem banku – o 5 świadczeń na rzecz rodzin: becikowe, kartę dużej rodziny, świadczenie rodzicielskie, świadczenie z funduszu alimentacyjnego oraz 500+.

W II i III kw. tego roku będą gotowe 2 kolejne wnioski:
- o świadczenia rodzinne,
- o jednorazową zapomogę z tytułu urodzenia dziecka niepełnosprawnego (4 tys.).

Oznacza to, że wszystkie rodzaje wsparcia o jakie mogą ubiegać się rodzice na rzecz swoich dzieci będzie można załatwić on-line.

3. Oświadczenie zamiast zaświadczeń

Ministerstwo Rodziny przechodzi także na tzw. kulturę oświadczeń załatwiania spraw urzędowych on-line. Obywatel co do zasady nie przynosi/nie dołącza papierowych zaświadczeń, nie musi składając wniosek wcześniej gromadzić dokumentów, tracić czasu na ich przygotowanie. Powinien móc załatwić te sprawy bez zbędnych przeszkód, a państwo, które dysponuje swoimi bazami danych zweryfikuje stan faktyczny.

4. Brak konieczności dołączania wielu dokumentów

Oznacza to fundamentalną zmianę podejścia do obywateli. Do tej pory często było tak, że aby móc wyłapać kilka procent potencjalnie nieuczciwych osób, państwo wymagało od wszystkich dostarczenia wielu dokumentów. Zmiana polega na tym, że teraz co do zasady wierzymy w to co oświadczają obywatele, ale urzędników wyposażamy w narzędzia, które pozwolą sprawdzić, bez fatygowania obywateli, ich prawdomówność. W tym celu budujemy już nowe usługi wymiany informacji z innymi bazami centralnymi. Na przykład urzędnicy będą mogli sprawdzać czy świadczenia, które są uzależnione od miejsca pobytu ich dzieci w Polsce są im należne. Zrobią to sprawdzając w bazie danych MEN czy dzieci chodzą w kraju do szkoły.

5. Łatwiejsze wypełnianie formularzy on-line

Ministerstwo Rodziny uławia także obywatelom wypełnianie samych formularzy, wprowadzając funkcjonalności automatycznego podpowiadania dużej części danych na formularzach elektronicznych i załączników tak, by obywatel musiał sam wypełnić jak najmniejszą liczbę informacji. Oprócz ułatwień dla niego powoduje to także mniejszą liczbę błędów, dzięki czemu szybciej będzie można wydawać decyzje o przyznaniu świadczeń.


Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: www.super-nowa.pl


reklama

    Firma przez telefon

    Od stycznia 2017, z pomocą konsultanta, można zarejestrować własną firmę przez telefon. Właściciel firmy może również skorzystać z telefonicznego powiadamiania o zbliżających się ważnych terminach oraz istotnych zmianach w przepisach.

    Czytaj

    Oszuści organizują fikcyjne konkursy

    Fałszywe konta Lotto na Facebooku. Totalizator Sportowy ostrzega przed oszustami

    Czytaj

    Za wprowadzenie klientów w błąd 2 mln kary

    UOKiK: prawie 2 mln zł kary dla Telefonii Polska Razem za wprowadzanie w błąd

    Czytaj

    T-Mobile ukarany

    Za praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów Prezes UOKiK nałożył na T-Mobile Polska 15 mln zł kary

    Czytaj

    E-paragony coraz bliżej

    E-paragony coraz bliżej. Od 2018 r. kasy fiskalne podłączone online

    Czytaj

    Facebook: postępowanie UOKiK

    Czy zasady zbierania i udostępniania danych użytkowników stosowane przez Facebook Ireland mogą naruszać prawa konsumentów? UOKiK wszczął w tej sprawie postępowanie wyjaśniające

    Czytaj

    Fałszywe ogłoszenia o pracę

    Uwaga na fałszywe ogłoszenia o pracy. Przestępcy czyhają na nasze dane

    Czytaj

    GameINN

    Gowin: potencjał sektora gier wideo w Polsce zbliża się do 2 mld zł. Podwoimy tę kwotę

    Czytaj

    Mikołaj w sieci

    Drastyczne różnice cen w internecie. Różnice w cenach pojedynczych produktów sięgają kilkuset procent

    Czytaj

    Wyszukaj w SN

    Popularne Artykuły


    Ferie w Książnicy Beskidzkiej
    2017-01-20

    Ferie w Książnicy Beskidzkiej

    Książnica Beskidzka zaprasza dzieci na spotkania o charakterze edukacyjno-zabawowym

    Opłaciła się ryzykowna taktyka
    2017-01-19

    Opłaciła się ryzykowna taktyka

    Dziś, po dramatycznej samotnej ucieczce, nasz as szybowcowy Sebastian Kawa wygrał kolejny ...

    Zmarł Tomasz Kalita
    2017-01-16

    Zmarł Tomasz Kalita

    Dzisiaj zmarł Tomasz Kalita, były rzecznik SLD. Urodził się 8 lutego 1979 roku w Bielsku-B...

    Super-Nowa

    ul. Batorego 4, 43-300 Bielsko-Biała

    : 784 669 877

    : 602 794 199

    : redakcja@super-nowa.pl


      SN - INFORMACJE BIELSKO